RvdM

Het is weer de 2e vrijdag van de maand en tijd om mee te doen met het leuke idee van Elizabeth

Recept van de Maand

(ongeveer voor 4/6 personen en anders pas je het aan}






Aardappelplaatkoek *bietensalade * kwark met mierikswortel * magere speklapjes

*1,5 grote kruimige aardappels
 *2 uien
*50 gram bloem
*2 eieren 
*nootmuskaat
*2 tl Provencaalse kruiden
*zout en peper
*60 gram boter

*400 gram geraspte rode bieten
*3 el limoensap
*2 el olijfolie

*200 gram volle kwark
*2 volle el créme fraiche
*2 el mierikswortel,uit potje van Kühne
*kiemen om te garneren




* Verwarm de oven voor op 200 graden
*Schil, was en rasp de aardappels grof 
* Pel de uien en rasp ze grof
* Roer de aardappel en ui door elkaar en laat het mengsel uitlekken in kaasdoek(of schone theedoek zonder geurtje)

* Kneed de bloem,de eieren,snufje nootmuskaat, Provencaalse kruiden, zout,peper er doorheen
*Verhit de boter in een pan,
*Bestrijk een diepe bakplaat met de helft van de gesmolten boter
*Schep het aardappelmengsel er in,strijk glad en bestrijk met de overige boter
* Bak ca 60 minuten in de oven

* Meng door de geraspte bieten 3 el limoensap,1el olijfolie en breng op smaak met zout en peper

* Meng de kwark met creme fraiche en mierikswortel door elkaar

Ik bakte er magere speklapje a la minute bij

💙Smakelijk eten💙

Josephine - Lot - Ger - Els - Ilse - Marjan - Toos - Akkelien - 
Miriam - Conny - Mieke - Anita - Daphne - Janny - 



Reacties

  1. Oh, wat ben jij toch een keukenprinses Ger... Ik denk dat wij dit weer heel lekker gaan vinden!
    Hoe krijg je het bedacht... Dankjewel voor het recept en de mooie foto's! Ik weet intussen dat je dit heel graag doet en je bent er goed in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een origineel recept, het lijkt me echt heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Ger! Je hebt het ook weer prachtig gepresenteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een lekker recept en prachtig gestyled weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkere recepten, maar ik had nog even een vraag. Ik neem aan dat je verse rauwe bieten gebruikt om te raspen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer er ongekookte bieten zijn dan rasp ik die rauw en anders biologische gekookte bieten.De eerste hebben mijn voorkeur omdat ze een beetje die aardse smaak hebben en meer bite.
      Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

      Verwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit! En zo gezellig geserveerd in de geblokte kopjes. Bedankt voor 't delen!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten