TORTILLA TAART

RvdM

Een maand geleden kwam ELIZABETH met het leuke idee om elke 2e vrijdag van de maand een recept te posten en ook ik doe daar voor 2e keer graag aan mee.



Ingrediënten

* 600 gram half om half gehakt(mijn slager heeft speciaal gehakt wat hij op smaak kruid)

* 2 bollen buffelmozzarella

*1 dikke ui

* 1 courgette

* 1puntpaprika

* 4 tenen knoflook

* blikje mais

* 3 trostomaten

*klein scheutje olijf olie

* 1eetlepel tomatenpuree(tube van Mutti)

* 1eetlepel groendepuree(tube van Mutti)

* 1blikje tomatenblokjes

* eetlepel gedroogde kruiden,oregano,italiaanse kruiden,1eetlepel taco kruiden

*zout en peper naar smaak

* 6 grote vellen tortilla wraps(passend voor een springvorm van 24 cm)

*handvol pittige kaas

1potje milde mexicaanse saus

*2 bekertjes zure room

******

Mise en Place


gehakt grof rul bakken
ui en knoflook erbij en de rest van groenten,kruiden.puree 5 minuten mee bakken


bodem van springvorm bekleden met bakpapier
ring op bodem zetten en sluiten
overtollig papier weg knippen
ring invetten
wrap op bodem leggen
en opbouwen met laag groente mengsel en wraps
bovenste is wrap
beleggen met plakken tomaat, plakken mozzarella,
geraspte kaas


midden van voorverwarmde oven op 220 graden
ongeveer 40 minuten



springvorm uit oven nemen en op bord of plank zetten
10 minuten laten rusten en dan voorzichtig ring verwijderen

zure room even opkloppen en mexicaanse saus bij taart serveren










ik serveerde er gemengde jonge blad sla bij

💙EET SMAKELIJK 💙

(klik op foto en zie ze groter
het licht in mijn keukentje is niet optimaal om te fotograferen)

Deelnemers aan RvdM

Ger - Josephine - Dini - Marjan - Judy - Marthy
 - Akkelien - Miriam - Mieke - Ilse - Céline - Anita - 
      Toos - Irene - Annemarie - Sylvia - Janny - Conny - Annet - 


Reacties

  1. Oh, wat ziet dat er HEERLIJK uit! Als ik elke dag zo zou eten, dan pas ik niet meer door de deuropening:)
    En wat heb je prachtige foto's gemaakt Ger; ja, dat licht daar kun je niets aan doen deze tijd van het jaar...
    Maar wat een prachtig servies heb je en dan precies zo'n geblokt kleedje erbij!
    Dankjewel voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat ziet er goed, smakelijk en voedzaam uit! Prachtige laagjes-taart.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er mooi en lekker uit, echt iets voor een feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die taart is een plaatje, een heel apart recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk recept, lijkt me heerlijk en ook leuk om te maken. Ik vind je foto’s geweldig met servies wat helemaal naar mijn smaak is.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ziet er lekker uit.
    Mooi ook en wij zijn dol op hartige taarten !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ger, het ziet er iid heel erg lekker uit. Het lijkt mij een fijn recept om van te voren klaar te maken voor als je visite krijg op het moment van etenstijd schuif je de taart zo in de over. En je foto’s niks op aan te merken en als altijd heel sfeervol ik merk niets van dat je licht niet goed zou zijn. Wat een prachtig servies met die margrieten echt zo leuk ik hou hiervan schitterend. Een liefdevolle groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit ziet er heerlijk uit! Gaat zeker in de smaak vallen bij ons thuis.
    Wat een gezellige foto's maakte je. Ik houd van mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is m'n berichtje nu verdwenen? Of moet deze eerst goed gekeurd worden? Ik doe nog een poging ...
    Wat ziet dit er heerlijk uit. Dit gaat hier thuis zeker in de smaak vallen.
    Gezellige foto's maakte je! Ik houd van mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten