RvdM

RECEPT VAN DE MAAND a la Ger
NOEDELS
                                                                          

Het is weer de 2e vrijdag van de maand
een idee van Elizabeth en daar doe ik met veel plezier aan mee
*****

wat heb je nodig

* 2 pakken Samasaya fijne eier noedels

*een kilo kipdijvlees zonder bot

*500 gram diepvries of verse rauwe gepelde gamba of garnalen

*400 gram wokgroente Chinese sugersnaps paksoi(AH)

*400 gram wokgroente Cambodjaans peulen paprika(AH)

*4 tenen knoflook

*koriander

* limoen

*oestersaus

*vis saus

*scheutje olie om in de wokken

*scheutje bak en braad om kipdijen mooi bruin in te bakken

*flinke hand cashew noten

* van 5 geklutste eieren omelet bakken

* kroepoek

*seroendeng sedap

* atjar

* komkommer in zoet-zuur

kipdijenvlees bruin en gaar bakken

overgieten met scheut oester saus

uit pan nemen op bord leggen

stukjes van snijden

gamba bakken in koekenpannetje

***

noedels koken in ruim water 

als op verpakking

afgieten

***

in wok groenten met knoflook uit pers,vissaus,oestersaus

kort beetgaar bakken

kipstukjes toevoegen en noten

alles in wok omscheppen met noedels

met stukjes omelet en koriander beleggen

overige erbij serveren

op smaak brengen met beetje limoen,gedroogde chili peper








SMAKELIJK ETEN

Ger - Marthy - Dini - Ilse - Marjan - Toos - Akkelien - Miriam - Conny - Mieke - Anita - Sylvia - Daphne - Lot - Janny - 

Reacties

  1. Ziet er smakelijk uit, je hebt het weer prachtig in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een recept naar mijn smaak, alleen houdt partner niet zo van te rauwe wokgroente, maar voor mezelf maak ik het wel graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, dat lijkt me heerlijk. De chef hier houdt wel van dit soort gerechten dus we gaan het zeker eten. Complimenten weer voor de mooie fotoserie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is lang geleden dat we noedels op het menu hadden staan, ik weet eigenlijk niet waarom...
    Maar dat gaat nu veranderen! Ik kan a.d.h.v. het recept en de foto's al bijna het gerecht 'proeven'.
    Hier houden wij van... en dan een lekkere knapperige bite van de sugar snaps...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het water loopt me in de mond Ger. De foto's zijn ook zeer smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten