terug blik Paasbrunch

 


Paasbrunch

Tijdens het selecteren,ordenen en opruimen in mijn fotoarchief kwam ik nog wat tegen van enkele jaren geleden.
Dit was de door mij gemaakte Paasbrunch,gezellig samen aan tafel met kinderen en kleinkinderen.



Ik denk dat wij er dit jaar voor kiezen om het zachtgekookte eitje met Pasen eens vóór ons te laten koken....
......dat lijkt me ook wel iets.......
Probeer er ondanks de donkere wolken en regenbuien toch een aangenaam weekeind van te maken!

Paasbrunch

Paasbrunch lekker en gezellig
terwijl ik druk was in de keuken en met enig passen en meten bijna al het lekkers op tafel kwijt kon, riep manlief 'moet je niet even foto's maken voor op je blog?'
ik:nee, joh......fff geen tijd nu.....
en tot mijn verbazing zag ik dat hij het een en ander voor me op de kiek heeft gezet
waar ik collages van maakten
♦♦♦
♦♦♦

♦♦♦

♦♦♦
♦♦♦

ik geloof dat ik nu al weet wat wij morgen eten;-)

Paasbrunch


Paasbrunch met kinderen en kleinkinderen
die van de middag over ging in de avond
gezelligheid kent geen tijd......

en terwijl wij vrouwen het lekkers op tafel zetten
liep manlief met de camera 'n rondje
net als vorig jaar

dochterlief maakte een heerlijke
kervelsoep
 aardappelsalade
pulled chicken
 en wrapsrolletjes-carpaccio

♥♥♥



toen we alles opgeruimd hadden en de afwas gedaan was er voor de liefhebbers
Paasei- tiramisu
en panna cotta in glas
♥♥♥
wens jullie allen een fijne
2e Paasdag

Het was even wat passen en meten...
met zessen aan één tafel voor de Paasbrunch
maar met wat lekkers op etagerekjes lukten het aardig.


En zijn de schaaltjes leeg....
de keuken met koelkast en oven van mama/oma......is vlakbij;-)

Wij hadden samen een heerlijke Eerste Paasdag.
In de namiddag nog lekker buiten gezeten.....ff uitbuiken.......rose'tje erbij,spelletjes doen,stukje lopen....we zijn voldaan!
Hadden jullie het ook allemaal naar je zin vandaag met dit heerlijke zomerse weer?

Dan maken we er allemaal ook een mooie 2de Paasdag van

Mise en place

Met roomboter en ingrediënten als chocolade en blauwe kaas,verschijnt een verrassende smakenmix op tafel

ik kom net uit de keuken waar ik bezig ben met de mise en place


♥♥♥

als kind vond ik het vroeger al heerlijk om mijn moeder te helpen bij het tafeldekken en een hele eer om de boter in botervloot te smeren en er met een theelepel in heet water gedoopt een decoratie op aan te brengen 
en die traditie heb ik er altijd ingehouden

♥♥♥

♥♥♥
♥♥♥


♥♥♥

HONING-GEMBERBOTER

200 gram(boeren)roomboter
4 eetlepels honing
stukje gember van anderhalve centimeter

laat de roomboter buiten de koelkast iets zachter worden
meng er de honing en gember door en maak er een mooi vormpje van

♥♥♥
BLAUWE-KAASBOTER

200gram(boeren)roomboter
50 gram blauwe kaas)Danish blue)
een theelepel grof gemalen zwarte peper

laat de boter buiten de koelkast iets zachter worden
meng er de kaas en peper door en laat in de koelkast opstijven

♥♥♥

CHOCOLADEBOTER MET KANEEL

200 gram (boeren)roomboter
25 gram witte chocolade
mespunt kaneel

laat de boter buiten de koelkast iets zachter worden
smelt de chocolade in de magnetron in paar minuten
roer elke minuut door
laat iets afkoelen en meng samen met de kaneel door de boter

natuurlijk kan je de hoeveelheden aanpassen
wat ik ook deed

♥♥♥
♥♥♥


ik ga weer snel verder met de voorbereidingen voor de PAASBRUNCH...
maar niet eerder dan dat ik jullie allemaal
♥♥♥Fleurige en fijne Paasdagen♥♥♥
 gewenst heb...

Liefs,Ger

Reacties

  1. Ohh wat een mooie sfeervolle foto’s weer, prachtig en wat zal het gesmaakt hebben allemaal. Ik wil jou en Harry ook hele fijne Paasdagen toewensen met hopelijk een beetje zonneschijn. Ik heb weer genoten van je foto’s wat een inspiratie weer. Bedankt Ger en gezellige paasdagen. Een liefdevolle groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het water loopt me in de mond, wat een heerlijke dingen allemaal! Fijn paasdagen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om de etagère te gebruiken, op dezelfde plek kun je 3x zoveel kwijt. Ik heb er ook eentje, maar vergeet hem heel vaak. Ik vind dit toch wel één van de leukere etentjes altijd, de paasbrunch.
    Haha, en wat je zei op mijn blog, gelukkig kreeg ik toentertijd meer complimenten, dat vind ik fijn voor je :-) Hier wordt inderdaad zelfs gevraagd of we toch aub wel gaan brunchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, de botervloot met versierde boter. Dat deed mijn vader ook op speciale dagen. Wat leuk om hier weer te zien. En dan je servies, ik zie spullen die ik ook heb, en ander mooi servies wat ik wel zou willen hebben. Maar ja, ik heb echt genoeg ( denk ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan wel zien dat je van koken houdt, het ziet er allemaal even lekker en mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten