RvdM


🍊🍊🍊


Het is de 2e vrijdag van de maand april en dan is het weer tijd voor het recept van de maand het leuke idee van Elizabeth


Hoe fijn is het dat er nog paar weken bloedsinaasappels te krijgen zijn en dan profiteer ik daar graag van om er bloedsinaasappel créme van te maken.
Deze créme
 is super makkelijk te maken en in een handomdraai gemaakt als je een magnetron hebt,
probeer het maar eens.

Het recept is ongeveer voor 500 ml   

🍊Bloedsinaasappel créme uit de magnetron🍊

* 200 gram suiker
* 3 grote eieren
* 125 gram roomboter,gesmolten
* 150 ml bloedsinaasappelsap
* 50 ml citroensap
* rasp van 1 bloedsinaasappel

Klop in een diepe kom die geschikt is voor de magnetron de eieren en de suiker tot een lichtgele massa.
Voeg hieraan het bloedsinaasappel sap,citroensap,bloedsinaasappel rasp en de gesmolten boter en meng alles goed door elkaar met de mixer

Zet de kom in de magnetron en zet de magnetron 1 minuut op 800W en roer alles dan weer goed door elkaar.Herhaal dit tot de créme de gewenste dikte heeft.
Reken ongeveer de 5 tot 7 minuten in en uit de magnetron en elke keer goed doorroeren.
Je zult zien dat je in het begin heel veel schuim hebt, dat trekt op een gegeven moment weg en dan wordt het lobbig.Het dikt nog in bij het afkoelen .
Laat de créme afkoelen op kamer temperatuur en hevel over naar luchtdichte potjes.Bewaar de bloedsinaasappel créme in de koelkast.Blijft een aantal weken goed.


ik maakten er gisteren paar gebakjes van wat heel snel ging terwijl de koffie doorliep


Klop met mixer in kom 200 ml koude melk met 125ml slagroom 2 minuten op hoogste stand en half zakje poeder om banketbakkersroom te maken.

Vul 3 schelpjes met de room
waar op flinke schep van créme ging en versierde ze met wat losgevroren zomerfruit uit de diepvries
en beetje poedersuiker




Nog wat suggesties waar ik de bloedsinaasappel créme voor zou gebruiken
* taart vulling
* op scone
* pancake
* warm geroosterd sneetje brood
* op bakje Griekse yoghurt

GerJanne - Ger - Dini - Marthy - Els - Ilse - Marjan 
Conny - Toos - Anita - Akkelien - Miriam - 


🍊🍊🍊

 

Reacties

  1. Oh, wat een culinair hoogstandje Ger... Ik heb dus nog nooit bloedsinaasappel crème op en het zou ook niet in me opkomen om zoiets lekkers te maken!
    Dus spoed ik mij straks naar de winkel om nog van die vruchten op de kop te tikken, want dit wil ik ook wel eens proberen...
    En als mijn man die taartjes ziet... Ik laat de foto maar niet zien, want hij is aan het lijnen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijzonder recept en prachtige foto's heb je ervan gemaakt.
    Net een bloedsinaasappel op (en een mandarijn) want ik begin de dag altijd met fruit (en koffie) en die was zo sappig dat ik mijn bordje ook kon oplepelen zoveel vocht lag er op

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat ziet dat er lekker uit, dat moet ik echt eens proberen, alleen jammer dat mijn man geen geraffineerde suiker eet, moet ik alles alleen opeten. Of als we gasten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, dat ziet er echt fantastisch uit en het is vast heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me echt heel lekker en het is een origineel idee, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekker recept. Helaas hebben wij geen magnetron, anders zou ik het misschien proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het water loopt me in de mond ... jouw gebakjes zien er heerlijk uit.
    Nog nooit de magnetron voor zoiets gebruikt. Zeker het proberen waard.
    Bedankt voor je recept! Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammie, het water loopt mij in de mond. Heerlijk! De foto's maken er een koninklijk hapje van.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker en zeker eens proberen met die magnetron.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het inderdaad geprobeerd en het is goed gelukt! Zie verder eventueel mijn blog. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb het recept gisteren gemaakt, inderdaad makkelijk en heerlijk! En het heeft zo'n gezellig kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen dat jij de bloedsinaasappel créme gemaakt hebt,hoe meer ‘bloed’ hoe mooier het kleurtje.Ik bakte zaterdag appelcake en roerde door 3 appels waarvan ik blokjes hakten kaneel en 3 flinke eetlepels créme,ook lekker.
      Groetjes!
      Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

      Verwijderen
  12. Leuk dat je deze variatie op lemon curd hebt gemaakt! Ik nam deze week een kilo bloedsinaasappels mee bij de Turkse supermarkt. Ze zijn enorm sappig, heel lekker. Vaak zijn ze lastig te krijgen vind ik. Ik heb nog een pot marmelade staan, en lemon curd. Bij ons gaat dat niet snel op maar zo'n potje is ook leuk om cadeau te geven. Misschien ga ik ook een paar potjes maken komende week, ik heb dan vakantie en wat meer tijd om in de keuken te staan. Eerst maar kijken of ze er nog bloedsinaasappels zijn dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten