RvdM

 AARDBEIEN - RABARBERCRUMBLE

 


Het is de 2e vrijdag van de maand en doe ik weer graag mee met RvdM het leuke idee van Elizabeth

Rabarber....de groenten waar ik als kind al dol op was, die mooi staat in de moestuin met zijn grote bladeren maar afgelopen dagen hier in de winkel en op de markt moeilijk te verkrijgen, maar liefst 4 adressen deed mijn man aan voordat hij ze vond. Vraag me dan af of het op de veiling niet wordt aangeboden of is er geen vraag meer naar?







Wat heb je nodig

* 100 gram bloem
* 40 gram havermout
* 100 gram koude boter in blokjes
*1 tl bakpoeder
* 9 el suiker
*2 zakjes vanillesuiker
* 1kilo rabarber
* 500 gram aardbeien
*4 volle el geschaafde amandelen
* aardappelzetmeel


Zo ga je te werk
1 Maak het deeg voor de kruimellaag door de  bloem te mengen met de havermout,de boter en het bakpoeder.
2 Wrijf er met je vingers een kruimelig deeg van,niet te fijn.
3 Roer er vijf el suiker door,vanillesuiker en amandelschaafsel
4 Zet dit mengsel in de koelkast
5 Verwarm de oven voor op 200 graden
6 Doe de gewassen en in stukjes gesneden rabarber samen met de doormidden gesneden aarbeien in pan met 4 el suiker en laat het zachtjes bijna gaar worden onder af en toe roeren,bind met aardappelmeel en giet het in ovenschaal.
7 Haal het kruimeldeeg uit de koelkast en verdeel het over de rabarber/aardbei compote
9 Bak de crumble in ongeveer 35 min. gaar.
10 Serveer met slagroom of bolletje ijs.
Deze crumble is zowel warm als lauw erg lekker.
Deze hoeveelheid is ongeveer voor zes personen,
minder kan natuurlijk ook,pas de hoeveelheden dan aan.



De aardbeienpotten die her en der in mijn tuintje staan beginnen bloesem te krijgen, wanneer de zomerkoninkjes eetbaar zijn hebben de merels ze eerder gevonden dan ik, van mij mogen ze












💙Geniet er van, mocht je het maken💙

Ger


Lot - Ger - Dini - Marthy - Els - Ilse - Marjan - Toos - Miriam - Akkelien - Mieke - Janny - Sylvia - Annemarie - 






Reacties

  1. Ik verheugde me op weer een mooie fotoserie. En ja hoor, het ziet er weer prachtig, én heerlijk, uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aardbeien en rabarber, een gouden combinatie en dan nog een bolletje ijs erbij, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, alleen die foto's al voordat het recept begint... Zo sfeervol, zo mooi! Alleen van het zien van de rabarber en de aardbeien krijg je al zin...
    Vroeger aten we vaak gekookte rabarber, als bijgerecht... net als zelfgemaakte appelmoes. Ik heb het al heel lang niet meer op, maar wil het graag weer in de moestuin hebben.
    Maar ik denk niet dat ik daarop kan wachten met het maken van je recept! Wat ziet dat er verleidelijk lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, daar gaan we vast een keer van genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat heb je weer prachtige foto's! Het lijkt me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heel lekker ook met een bol vanille-ijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk Ger. Ik zou zo aan willen schuiven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten