Andere blogs met RvdM die mij inspireren

 Toen ik afgelopen vrijdag de Recepten van de Maand doornam en bij het gerecht van BY-IK uitkwam dacht ik meteen dat ga ik binnenkort maken en vandaag stond het hier op tafel.

Het recept Butterchicken komt uit de Indiasekeuken en toen wij in 2008 een rondreis door Sri Lanka maakten had ik al snel in de gaten dat de eetcultuur veel lijkt op de Indiase met al die heerlijke curry's van milde,medium tot hot


Ik maakte een flinke pan voor 2 dagen en voegde nog wat andere ingrediënten en extra specerijen toe aan de saus voordat ik de gemarineerde kip toevoegde(die laatste liet ik nacht in koelkast intrekken) 3 cm geraspte gemberwortel,tl chillipoeder,tl kurkuma,1/2 tl komijnpoeder,1/2 tl korianderpoeder,2 el rietsuiker,2 el witte wijnazijn


wokte gesneden spitskool met handje wit sesamzaad

en maakte komkommer in zoet/zuur

wij aten er Thaise pandan rijst uit de rijststomer bij, zacht, geurig en kleverig





💙💙💙





Reacties

  1. Zo leuk om te lezen dat je de Butterchicken hebt gemaakt. Het ziet er niet alleen lekker uit, maar vooral ook heel gezellig. Een prachtig bord mooi opgemaakt met eten. Wat een feestje!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je dit recept al hebt gemaakt. Het lijkt mij ook heerlijk. De presentatie is ook weer heel smakelijk.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dit recept wil ik ook nog maken... Ik kan deze week gewoon niet kiezen; zoveel leuke nieuwe recepten!
    Wat heb je alles weer prachtig gestyled!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit recept wil ik ook gaan maken. Lijkt me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten